marți, 4 ianuarie 2011

Eclipsa partiala de soare

Chiar acum, eclipsa se apropie de final ... adica luna se da din fata soarelui, nu?

Pentru ca nu prea ma uit la stiri, nu stiam despre ea. Noroc de mama, care mi-a dat ochelarii prin care am urmarit eclipsa totala din 1999 si mi-a spus la ce ora incepe.

Uite asa! Acum chiar nu mai am niciun chef sa lucrez la proiectul ala pentru interviu. Nu aveam nici inainte. Acum am o scuza si ma ridic din cand in cand de la calculator ca sa ma holbez spre soare. Plus ... m-am apucat sa caut date despre eclipsa, pe care la impartasesc cu voi mai jos.
Dar se termina in curand.


In orasul meu a inceput la 9:12 si dureaza cam 3 ore, iar soarele a fost acoperit 77% in punctul maxim. A fost dragut. Arata ca o luna din desenele animate.
Eclipsa este a 14-a dintr-o serie, numita Saros 151, care cuprinde 72 de astfel de evenimente. Prima eclipsa din serie s-a produs in 1776, iar ultima va fi in 3056. De cate vieti e nevoie sa le vezi pe toate?

Din lipsa de chef de munca, m-am apucat sa caut cate ceva despre eclipsa asta. Am gasit lucruri interesante, precum cele de mai sus.
Pe astro-info.ro sunt lucruri chiar interesante, iar o prezentare generala gasiti pe evz.ro. Mai mult de atat nu am cautat pentru ca ma mustra constiinta.

Gata, ma intorc la munca.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu