duminică, 24 iulie 2011

Musaca Lasagna

Am vrut sa fac lasagna, am cautat pe net retete, am cautat in carti. Am citit cateva retete de lasagna si cateva de musaca. Le-am combinat in capul meu si-a iesit un experiment bun.

Reteta mea de "musaca lasagna" e mai jos. Tin sa precizez ca e mai mult facuta dupa gust, iar cantitatile sunt doar aproximative. Faceti cum va place: cu mai putina ceapa, mai multe rosii, mai mult sau mai putin zahar ...

De asemenea, ouale pe care le-am adaugat deasupra, la final ... nu sunt neaparat necesare. Eu speram sa obtin peste stratul de cascaval un strat de oua, dar s-au amestecat (normal).


Cateva cuvinte inainte:
- Am folosit tava de yena, cu tot cu capac. Puteti folosi orice fel de tava, cu sau fara capac.
- Recomand sa folositi linguri de lemn cand gatiti. Nu stiu de ce, dar isi fac treaba mult mai bine ... si nici nu sunt galagioase.
- E mult mai gustos daca folositi unt in loc de ulei (chiar si pentru un simplu ou). Insa puteti folosi ulei fara nicio grija.
- Pentru dizolvarea fainii recomand sa amestecati cu telul care va scapa de cocoloase.
- Aveti grija cand alegeti tigaile/cratitile in care gatiti, sa va incapa tot ce aveti de pus in ele.


Ingrediente
- carne tocata 1 kg (eu am folosit amestec porc+vita)
- ceapa 400 g (3 cepe mici)
- unt 50 g
- oua 4-5 buc. (daca nu vreti oua deasupra, doar 3)
- condimente (sare, piper, tarhon, etc.)
- patrunjel
- foi lasagna (eu am avut foi de la Panzani, care mi-au ramas de la mama)
Pentru sos:
- rosii 200 g (o rosie maricica)
- ceapa 100 g (o ceapa mica)
- unt 20 g
- faina 70 g
- pasta de tomate 320 g
- zahar 60 g (mie imi place mia dulce si am pus 70 g)
- condimente (sare, piper, cimbru, etc.)


Operatiuni pregatitoare
- rosiile se spala, se decojesc, se spala si se taie cubulete
- ceapa se spala si taie marunt
- faina se cerne si se dizolva cu apa
- pasta de tomate se dizolva cu putina apa
- ouale se spala si se dezinfecteaza
- foile de lasagna se fierb in apa cu sare pana devin flexibile
- cascavalul se rade

Tehnica prepararii
- se pune ceapa pentru sos la calit in unt
- se adauga rosiile, apoi faina dizolvata si pasta de tomate amestecata cu zaharul si condimetele
- se lasa la fiert 5-10 min. amestecandu-se sa nu se prinda
- se ia de pe foc si se pastreaza deoparte
- se pune restul de ceapa la calit in unt (50 g)
- carnea tocata se amesteca cu patrunjelul si condimentele si se adauga peste ceapa
- se amesteca din cand in cand, pentru ca amestecul sa se prajeasca uniform
- cand carnea este gata, se lasa la racit
- cand compozitia este doar calduta se adauga 3 oua batute (daca ar fi fierbinte, ouale ar incepe sa se coaca si nu mai leaga compozitia)
- tava de yena se unge cu unt
- se aseaza un strat de foi, apoi un strat de umplutura, s.a., terminand cu un strat de foi
- se pune tava la cuptorul preincalzit
- dupa 15 min., se adauga cascavalul ras si 1-2 oua batute
- se mai lasa la cuptor 15-20 min.

Recomand sa serviti preparatul cald, in niciun caz rece de la frigider (bleah!).

Pofta buna!

2 comentarii: