miercuri, 5 octombrie 2011

Uite jobul! Nu-i jobul!

Prin august am fost contactata pentru un job la care aplicasem de atat de mult imp ca uitasem de el. In fine, jobul era bun pentru ca era de acasa si era part time.

Dupa ce m-au sunat de mai multe ori (si eu nu am putut sa raspund pentru ca eram in cantonament) le-am trimis un mail in care le-am zis ca inca sunt interesata de job, daca mai este disponibil. M-au sunat din nou si am stabilit un interviu prin skype (asta a fost al 3-lea interviu din viata mea).

Nu m-am prins nici pana in ziua de azi de unde este de fapt compania asta (Techsource International si nici nu am inteles foarte bine cu ce se ocupa). Au un site oribil: techsourceinternational.com.

In cele din urma am avut interviul prin skype (in engleza) si l-am trecut. Am primit o oferta care funtiona ca si un contract. Cele mai importante puncte: lucram 4 ore pe zi, de la 15 la 18, ma plateau cu 3,5$/ora (extrem de putin) si trebuia sa fac cate un site complet in 5 zile, cu predare vinerea.
Imi trimiteau in weekend o lista de proiecte cu descrierea lor si eu imi alegeam pe unul dintre ele, la care sa lucrez. La sfarsitul saptamanii predam proiectul si ei decideau daca e bun sau nu, impreuna cu clientul lor. Daca nu era bun, primeam "skip week", adica in urmataorea saptamana nu mai primeam proiect si nu ma plateau, logic. Primeam totusi banii pt orele lucrate.

Banii mi-i trimiteau prin moneybookers.com. Am cercetat un pic, sa vad daca e ok. Mi-am facut cont si dupa ce mi-au trimis primii bani am vrut sa-i si retrag. Cu taxele care le percepe site-ul, din cei 200 de lei am ramas cu vreo 180.

Aveam un "task master" care coordona proiectele. Dar, stupid mi s-a parut ca nu era munca de echipa. Eu trebuia sa ma ocup de tot siteul, TOT. Ca sa stie ca eu lucrez ma logam intr-o aplicatie in browser, un fel de messenger si acolo tineam legatura cu taskmasterul si cu sefa. Ma mai intrebau, mai imi ziceau chestii ... Eu uploadam mereu site-ul pe un server si ei vedeau ce am mai facut.
Stupid, in afara de munca de unul singur, mi s-a parut taskmasterul. Asta ar fi trebuit sa imi spuna mereu ce-i bine, ce nu-i bine si sa ma ajute sa fac ceea ce trebuie (asta era cu adevarat scopul lui si era si in interesul lor ca eu sa termin proiectul bine si la timp). In schimb, tot ce facea era sa ma faca sa fiu si mai confuza. La inceput imi zicea sa ma ocup de aspect, apoi imi spunea ca ar fi trebuit sa il fac functional (siteul), apoi imi zicea iar de aspect si tot felul de incurcaturi din astea. As fi prea specifica .. si oricum n-am chef sa ma gandesc la ce imi zicea.

In fine, nu si-a facut nici el/ea treaba bine. Dar nici eu, pentru ca fiind incepatoare, cum naiba sa pot face un site in 20 de ore. Un site complet, functional si sexi, care sa ii placa clientului?
Nu stiu cine poate sa faca asta.

Deci am picat primul proiect, am primit skip week. Al doilea proiect (m-am descurcat mult mai bine), l-am picat si pe asta. Ma asteptam sa primesc o alta saptamana libera, dar ei "m-au dat afara", desi contractul spunea ca am 3 sanse.
Mie mi-a convenit si asa, pentru ca oricum eu lucram practic mai mult de 8 ore pe zi, eram si stresata si frustrata. Chiar ma gandeam daca ar fi sa rezist cele 2 luni "de proba" specificate in contract, as mai ramane sau nu?

Am zis sa nu ma cert cu ei, desi ma enervasem foarte tare. Predasem proiectul vineri seara si asteptam raspunsul pana duminica dupamiaza. Nu primisem nimic pana duminica seara, asa ca i-am scris sefei. Tipa mi-a raspuns ca nu a fost bun proiectul si ca au decis impreuna cu clientul lor sa nu mai colaboram.
Oi fi eu incompetenta, dar macar sa arate respect si profesionalism si sa ma anunte ca am fost data afara. Mi-a mai zis in mail ca e dispusa sa imi trimita certificate si recomandari, daca am nevoie. Asa ca i-am zis ca da, as dori asa ceva.

Nu am mai auzit nimic de la ea, pana nu am fost informata ca am primit banii pentru al doilea proiect si mi-a spus ca imi va trimite o recomandare. Nu am rpimit nimic si cred ca a trecut o luna de atunci.
Jobul a fost cu contract semnat de ambele parti si cu o intelegere de confidentialitate .. pe care nu cred ca am incalcat-o acum in vreun fel.

Cred ca am sa-i mai trimit un mail in care sa le spun cat de nesimtiti sunt.

In fine, de atunci m-am apucat din nou sa caut joburi, fara succes inca.
Un profesor din facultate care ma sustine foarte mult (si care vrea sa renunt la dans ca sa fac informatica) m-a recomandat pentru un job, la un prieten de-al lui, unde mai lucreaza o fosta colega.
Am fost la interviu si eram fericita pentru ca respectivul stia de programul meu si era dispus sa imi ofere ceva. A mers totul bine dupa parearea mea, dar au trecut vreo 3 saptamani si nu am primit niciun rapsuns.
Eu inca sper sa ma contacteze la un moment dat, pentru ca era si aproape de mine si din cate am inteles din explicatiile primite de la sef si de la fosta colega ... mi-ar fi placut si convenit acest loc de munca.
Inca mai sper pentru ca tin minte ca imi spusese I (colega) ca seful urma sa plece din tara pentru o spatamana sau asa ceva. Poate cand se intoarce ...

Deci uite asa, am avut primul meu contract de munca ... mai mult o vrajeala (dar m-au platit cu cativa leusori). 
Adevarul e ca nu merita acel job. Ma plateau mult prea putin pentru ceea ce cereau (chiar daca sunt incepatoare).


Da,...cam atat. Tineti-mi pumnii sa-mi gasesc ceva potrivit pentru mine si programul meu ciudat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu