vineri, 8 ianuarie 2010

Profesori universitari

Ca o continuare la ultimul meu post, vin si povestesc despre profesorii pe care ii am in prezent.

Dupa ce am terminat (foarte bucuroasa) liceul, am vrut sa dau la o facultate FF, FR sau ID. Pana la urma m-am dus la o facultate obisnuita, cursuri de zi, pentru ca nu am gasit ceva sa-mi placa la formele de invatamant pe care mi le doream.
Studiez informatica la universitatea din orasul meu natal, si sunt in ultimul an. Facultatea e destul de mica, are destul de putini studenti, iar sectia este destul de noua.
Mie nu mi-a placut informatica in liceu si nici matematica. Am dat la info pentru ca vazusem cum se programeaza niste aplicatii reale si mi-a placut foarte mult. Nu mi-a placut niciodata sa invat ceva care nu are o aplicatie practica (sau nu ni s-a prezentat asa ceva). Cum era in liceu: facem sortari, inmultiri de matrici si atat, dar un efect practic nu ni se prezenta. Nici acum nu-mi place matematica si sunt cateva materii de info care nu-mi plac, tocmai pentru ca nu ni se arata la ce folosesc.
In primul an, am facut o materie la care am invatat sa programam in VB. Mi-a placut la nebunie. Desenam niste elemente, scriam cod si la rulare imi apareau pe ecran ferestre, butoane, etc. care faceau ce le ziceam eu. Asta imi place mie. La final de semestru am pregatit pentru proiect un joculet (care acum mi se pare cam slabut).

La facultate a inceput sa imi placa din nou sa invat, doar ca nu am putut si nu stiu daca am sa pot vreodata sa invat teorie. Dupa parerea mea, teoria e teorie si trebuie sa o intelegi tu si sa stii sa o aplici, nu sa o povestesti (asta, daca nu vrei sa te faci profesor). La unele materii inca se mai cere asa ceva, si mi se pare o mare porcarie.
Sunt profesori care stiu algoritmi pe dinafara. Normal, doar lucreaza de atatia ani. Nu ma deranjeaza, dar sunt unii care ne cer si noua sa tinem minte algoritmi. Doamne fereste! Dar sunt asa de multi!!! Si eu nu lucrez de zeci de ani cu ei. Pe unii abea ii invat si ii inteleg, pe altii ii stiu, ca i-am folosit foarte des.
Am si profesori care judeca normal (cred eu) si la examene ne pun sa facem aplicatii, avand orice materiale dorim noi la dispozitie, doar sa ne descurcam singuri (fara comunicare colectiva :) ). Asta da.

Orice cerinte ar avea de la noi, profesorii de la facultatea la care studiez ne respecta. Cand intra in clasa ne saluta frumos (nu ne cer sa ne ridicam in picioare), ne lasa cu mobilele deschise (sunt si cateva exceptii), te lasa sa scrii pe ce, cu ce, cat, cum si ce vrei din ce vorbesc ei la cursuri. Astea sa zicem ca nu tin de respect.
Ne explica cu rabdare si poti sa intrebi de 10 ori acelasi lucru si iti explica tot cu calm. Isi dau interesul sa te faca sa intelegi. Nu reusesc intr-un fel, incearca altfel. Poti sa le pui si alte intrebari (in pauze bineinteles) care nu au neaparat legatura cu materia predata si iti raspund cu mare placere. Iar daca nu stiu, recunosc pur si simplu si se documenteaza sa iti raspnda data viitoare.
Nu tipa nimeni niciodata, nu se rasteste si nu injura. Pur si simplu, vorbesc cu noi ca de la egal la egal si ne trateaza ca pe niste oamenii.
Profesorii de la facultate sunt pur si simplu invers decat cei din liceu.

Bineinteles ca trebuie sa existe si mici probleme. De exemplu, unii puncteaza prezenta la ore sau daca ai cumparat nu stiu ce carte de-a lor. Sau sunt profesori care nu explica prea bine si chiar care se asteapta ca tu sa stii mai multe decat ar fi normal.

Dupa cum am spus, mi-a placut la facultate. Pana semestrul asta. Semestrul acesta nu exista nici macar o materie care sa imi starneasca interesul. Avem ori materii prea grele, ori plictisitoare, neinteresante ori profesori "nashpa". Sper sa fie mai bine in semestrul al 2-lea. Nu as vrea sa plec cu un gust amar din facultate.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu