joi, 14 ianuarie 2010

AVATAR

Toata lumea vorbeste despre "Avatar". Unii de bine, altii de rau si sunt si unii indiferenti. Dintre toti, cei indiferenti mi se par cei mai ... aiurea. Sunt cei care vorbesc de rau, care sunt si ei  aiurea, dar macar astia au fost impresionati cumva de film.
Eu sunt printre cei care vorbesc de bine. Sunt un fel de obsedata de film, dar nu mi-am facut tatuaje, nu am camera plina de postere, nu ascult non-stop muzica din film, nu ma uit zilnic la film, si alte chestii din astea.

Recunosc, am vazut filmul de 4 ori la cinema 3D, la mine in oras, si o data la IMAX. M-as mai duce. Nu in fiecare zi, ca la un moment dat e obositor pentru ochi si te doare capul. Dar, poate o data pe saptamana sau la doua saptamani. As merge chiar si la IMAX.

Despre ce e vorba?

Nu am sa stau sa povestesc pentru ca, dupa ce l-am vazut de atatea ori, mi se pare mult mai complex decat ceea ce se relateaza in rezumate. Si un rezumat ca cel facut pentru Avatar nu m-ar convinge ca e un film atat de bun. Eu m-am indragostit de film de prima oara cand am vazut trailerul, si asta cred ca era prin toamna. Am zis ca trebuie neaparat sa il vad.
Am rezervat bilete pentru prima oara cand a fost difuzat la noi in cinema. N-am regretat si nici n-am sa regret vreodata. Filmul asta merita toti banii. Fiecare banut.

Mie mi-a placut trilogia LOTR si am considerat ca este o capodopera toti acesti ani si l-am vazut de peste 10 ori (crazy, I know). Nu a existat un film care sa imi placa mai mult. Acum, dupa ce am vazut "Avatar", ... cred ca este de cel putin 3 ori mai bun ca LOTR. Adica, am vazut filmul in 2 saptamani de mai multe ori ca pe LOTR in cateva luni, sau chiar intr-un an.
Este un film din acela ... cand am fost a doua oara deja imi sunau replicile in cap (ca si cum l-as fi vazut deja de 10 ori). Insa, de fiecare dat cand merg, imi place mai mult, ma captiveaza mai mult si ma fascineaza.
Povestea, personajele, interpretarea, muzica, locurile ... totul mi se pare perfect.
Filmul asta a fost pregatit pana la ultimul detaliu. Pana si miscarea parului personajelor din fundal este perfect naturala, ... se vad ridurile de pe fata si cum se contracta muschii. De fiecare data cand merg mai descopar ceva.

Daca nu ati fost la film, recomand sa mergeti. Vedeti-l 3D daca se poate.
Iar experienta IMAX este absolut superba. Dupa ce l-am vazut de 4 ori, a 5-a oara la IMAX a fost ca si cum as fi vazut un film nou. Imaginea este atat de reala, incat uiti pur si simplu ca esti pe un scaun. Esti acolo, chiar in mijlocul actiunii. Iar vestita sageata care iese din ecran (care apare prin reclame) ... iti intra in ochi.
Poate nu veti pleca cu aceeasi impresie ca mine, dar sper ca macar o parte din ceea ce are de spus James Cameron veti prinde.
Chiar daca unii spun ca este o poveste banala ... o poveste banala poate fi un real succes daca e privita de unde, de cine si cum trebuie si daca e spusa bine.
Poate nu asta va deveni "filmul vostru". Poate nu e pe limba voastra. Nu-i nimic, veti gasi altul. Dar sunt convinsa ca cele aproape 3 ore nu vor fi "pierdute".

Go and see "Avatar".
Vom mai auzi si alta data despre "Avatar".

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu